"We hebben tijdelijk een communicatie-adviseur nodig

...help jij ons uit de brand?"

Deze vraag stelde Hilde van Nieuwe Wending mij. Dit gave bureau voor breincommunicatie deed op dat moment een mooie marketing-communicatie klus bij zorgorganisatie Zozijn. Bij Zozijn ging een communicatieadviseur weg, maar de nieuwe was nog niet in de organisatie geworven. Zodoende deed Zozijn een beroep op Nieuwe Wending en Nieuwe Wending een beroep op mij. Voor één dag in de week heb ik Zozijn een half jaar lang ondersteund bij de noodzakelijke communicatie-acties. Om zo de continuïteit te waarborgen en een stabiele factor te zijn in een tijd met veel veranderingen.


Aan de bak

De uitdaging met interim communicatieklussen is dat je snel up en running moet zijn. 'Hands on', oppakken en gaan. Snel en intensief investeren in m'n nieuwe, belangrijke, leuke, tijdelijke collega's en gelijk ontzorgen door het werk wat er ligt op te pakken. Mijn werkzaamheden gingen alle kanten op:

  • Schrijven van webteksten voor website en intranet.

  • Het afnemen en uitschrijven van interviews in het kader van een kleine wervingscampagne.

  • Het laten maken en regelen van spandoeken, flyers, uitnodigingen en posters.

  • Het vullen en vormgeven van de twee wekelijkse 'wc-poster' (een soort A3 nieuwsbrief voor op elke wc-deur op het woonzorgpark).

  • Het uitwerken van een samenwerkplannetje voor de wc-poster waarin zorgmanagers hun communicatieskills konden oefenen.

  • Het meelezen met en adviseren in een beleidsplan.

  • Het op poten zetten van een kleinschalige online arbeidsmarktcampagne voor het werven van nieuwe zorgmedewerkers.

  • Gevraagd en ongevraagd advies geven bij organisatie- en interne communicatievraagstukken.

"Snel en intensief investeren in m'n nieuwe, belangrijke, leuke, tijdelijke collega's en gelijk ontzorgen door het werk wat er ligt op te pakken."

Investeren in samenwerken

Bij interimklussen vind ik aansluiten en aanvoelen erg belangrijke dingen. Je bent nieuw en tijdelijk in een team, dus zorgen dat collega's gemakkelijk met jou samenwerken en jij met hen typeert mij als interim professional. Zeker omdat het team daar toen in een grote verandering zat van een wisseling van leidinggevende was het waardevol om nieuw (je kunt gemakkelijk van veel dingen iets vinden) maar toch ook vertrouwd (betrouwbaar en bestaande structuren eren) te kunnen zijn.

"Ik houd van en durf te vragen naar het wat, hoe en waarom van structuren, middelen en werkwijzen."

#durftevragen

Een uitdaging bij interimklussen vind ik altijd de dingen die anders kunnen. Ik houd er van en durf te vragen naar het wat, hoe en waarom van structuren, middelen en werkwijzen. Waarom hebben we als afdeling Communicatie deze rol? Waarom doen we dit wel en dat niet? Welke positie pakken we ten opzichte van management? Wat is de rol van communicatie op grote organisatie brede thema's? Waarom wordt werving niet organisatie breed opgepakt? Hoe kunnen we elkaar binnen de M&C-afdeling aanvullen? Ik geloof namelijk dat alle verandering, groot of klein, snel of langzaam, begint bij bewustwording en bij het doorgronden van de zaak.


Dat combineer ik graag met mijn tomeloze en enthousiaste ambitie om de dingen altijd iets makkelijker, mooier, kleurrijker, warmer, positiever te maken dan ze zijn. Op dat snijvlak van hard werken en gaan, gemixt met positiviteit en enthousiasme ontmoet je Ode.

"Op dat snijvlak van hard werken en gaan, gemixt met positiviteit en enthousiasme ontmoet je Ode."

Tijd voor contact

Eens kennismaken? Om te kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen en of het klikt? Bel, app of mail me dan!

08 81 26 48 95

stefanie@ode-communicatie.nl 

Volg de avonturen van Ode via:

  • LinkedIn - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Instagram - White Circle